poniedziałek, 21 stycznia 2013

Kolejni oszuści na FB. Nie dajcie się nabrać.


Chwila nieuwagi na Facebooku i... możesz aktywować kosztowną usługę SMS Premium

Z mojego doświadczenia wynika że takie linki są dość często umieszczane przez ludzi, nawet moja znajoma kilka razy coś takiego miała umieszczonego więc niewiem czy też się na coś podobnego nie nacięła, ale ostatnio mamy raczej słaby kontakt więc mi nic nie mówiła, ale będę musiał jej podesłać ten artykuł żeby zobaczyła czy przypadkiem jej się to nie dotyczy. 
Mam nadzieje że ludzie jednak takie artykuły biorą na poważnie bo szkoda by było gdyby ktoś się obudził któregoś dnia z rachunkiem za telefon na kilkaset złotych przez taką głupotę. 
Miłej lektury i mam nadzieje że kogoś to uchroni przed takim głupim błedem;)




Ostrzegamy przed falą niebezpiecznych odnośników, które pojawiły się ostatnio w popularnym serwisie społecznościowym.
Dwa mieisiące temu tłumaczyliśmy, dlaczego nie należy na Facebooku klikać w odnośniki do filmów o rzekomo erotycznym charakterze. Nie są to jedyne niebezpieczne linki, które możemy zobaczyć na profilach naszych znajomych. Oto kolejny przykład, o którym poinformowali specjaliści z firmy ESET:



Kliknięcie w pokazany wyżej odnośnik skutkuje przekierowaniem na stronę, która wyglądem przypomina popularny YouTube. Wciśnięcie przycisku „Play” nie powoduje jednak uruchomienia filmu - zamiast tego wyświetlany jest komunikat o przeciążeniu serwerów i możliwości ominięcia przeszkody, jeśli się poda numer swojej komórki. Nie radzimy tego robić, aktywuje to bowiem usługę SMS Premium, w ramach której pod wskazany numer będą dostarczane wiadomości zawierające m.in. wróżby. Każda taka wiadomość obciąży rachunek odbiorcy kwotą 4,92 zł brutto.



Próba obejścia powyższej procedury poprzez odświeżenie strony z filmem przekierowuje użytkownika z powrotem do Facebooka, gdzie wyświetlana jest obietnica odtworzenia wideo po kliknięciu przycisku „Lubię to”. Postąpienie zgodnie ze wskazówką sprawia, że na profilu internauty pojawia się miniatura danego filmu. W ten sposób znajomi dowiadują się, co użytkownik chciał obejrzeć, a ci bardziej ciekawscy klikają w odnośnik i historia się powtarza.
Jeśli zobaczysz na profilu swojego znajomego podejrzany link, poinformuj go o tym. Im szybciej ofiara dowie się o odnośniku, tym większe prawdopodobieństwo, że w pułapkę nie wpadną kolejne osoby.
Pamiętaj także, że Facebook to nie kameleon - nie zmienia kolorów. 

źródło: di.com.pl

10 komentarzy:

  1. nigdy nie wchodzę w takie linki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, nie raz miałam taką sytuację, ale na szczęście nie podaję obcym telefonów:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za ten post, ja ostatnio w coś kliknęłam, ale mam nadzieje, ze nie bedzie zadnych konsekwencji :(


    Zapraszam również do mnie:
    ilonastejbach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. to juz sie okaze za jakis czas

    OdpowiedzUsuń
  5. teraz wszędzie sami oszuści trzeba na prawdę uważać, dzięki za ten wpis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy artkuł może uchronic wiele osób przed komplikacjami pozdrawiam.....:_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje ze ciekawy i ze kogos uchroni przed problemami

      Usuń
  7. Mojej znajomej (po wejściu na pewien filmik pt."Jakie ćwiczenia robić by schudnąć w tydzień" (Wiem dziwne :DD ) pobrał sie na komputer program. Zawirusował cały komputer, pobrał wszystkie hasła,a kiedy ta poinformowała informatyka i ten go naprawił - problem znikł. Wirus został usunięty. Jednak to nie koniec historii... Następnego dnia jej internetowe konto bankowe zostało oczyszczone ze wszelkich oszczędności....

    OKROPIEŃSTWO, dzięki za wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety internet to świetne narzędzie dla złodzieji którzy wiedzą co i jak robić dlatego chce o takich rzeczach pisać jak najwięcej

    OdpowiedzUsuń
  9. widziałam takie linki ze śmiercią na studniówce... na szczęście na smsy nie dam się nabrac :)

    OdpowiedzUsuń