czwartek, 28 lutego 2013

We Francji zaczynaja walczyć z "piratami" internetowymi



Hadopi chce czegoś więcej niż ścigania piratów. Chce cenzury i blokowania jak w SOPA

Rozumiem że piractwo internetowe to duży problem, ale niestety te wszystkie zasady które nasze rządy chcą wprowadzać to juz jest coś co niestety jest dośc duża przeginka.
Te wszystkie ACTA, SOPA itp. to poprostu krzyk rozpaczy polityków, którzy chcą zarabiać na piractwie internetowym mimo że według statystyk piractwo internetowe prawie wogóle nie ma wpływu na to jak sprzedaje sie muzyka, filmy czy gry bo nawet jeśli ktoś coś sobie ściągnie z internetu i to coś danej osobie sie spodoba to i tak pójdzie kupić płyte z konkretnym filmem czy muzyką. Tak mówią statystyki, a że niestety politycy w jakiś sposób chcą sobie zarobic dodatkową kase i to grubą to jeszcze w razie czego przecież zawsze jest wytłumaczenie że robią to dla wykonawców, producentów itp. 
Jak dla mnie to wszystkie te zabiegi są tak głupie że aż śmieszne, ale jak zwykle zapraszam do lektury.
Miłego czytania.


wtorek, 26 lutego 2013

Twórcy serwisu OdSiebie.com uniewinnieni.

Twórcy serwisu OdSiebie.com uniewinnieni. Państwo wyszło przed szereg?


Właściciele serwisu hostingowego po wielkim zatrzymaniu przez prokurature zostali uniewinnieni a to moze być w pewnymm sensie podstawa dla chomika żeby wywalczyc ten sam wyrok i podejrzewam że to zrobia prędzej czy później (niestety tym razem prokuratura nie zrobiła tego sama od siebie czy po jakimś śledztwie prowadzonym przez policje a zaalarmowani przez prywatne osoby, a policja zgarnęła za to nagrody, ale takie już jest polskie prawo i polska policja).

Miłej lektury:)

sobota, 23 lutego 2013

Wreszcie prawa autorskie są górą... Zobczymy co z tego będzie dalej



Porażka Chomikuj.pl w pierwszym starciu z Polską Izbą Książki

Co prawda sam hosting plików nie jest w sobie niczym złym, sam korzystam z tego portalu i mam tam sporo filmów (w końcu jakoś trzeba punkty zarabiać), ale mam zamiar zrobić porządek z tym i przechowywać tam tylko te rzeczy które mam tam tylko dla siebie typu zdjecia, dokumenty czy filmy ale takie które mam dostepne tylko dla siebie. 
Chomikuj.pl jest chyba największym dyskiem w "chmurze" znanym na naszym rynku i sam pomysł stworzenia takiego portalu jest bardzo dobry, ale to że portal zarabia na piractwie na taką skale juz nie jest ciekawe i fajne, jak dla mnie to portal powinien przegrać każdą sprawe która będzie tyczyła się praw autorskich i powinni wszystkie takie dane pokasowac z portalu albo tak jak robia teraz że każde zgłoszenie naruszenia praw autorskich przez jakąś wytwórnie czy konkretnego producenta blokują konkretne filmy czy muzyke i nikt prócz nas niema do nich już dostępu. Gdyby to działało tylko w ten sposób że chomik służył by nam tylko do przechowywania tego co nam sie nie mieści na dysku,( albo to co chcemy mieć zawsze pod ręką a niechcemy wszystkiego nagrywać na płyty) możemy sobie tam wysłać i cieszyć się że mamy taką możliwość to byłbym z tego rozwiązania jak najbardziej zadowolony. Portal chomikuj.pl powinien służyć tylko jako hosting naszych prywatnych rzeczy i tylko my powinniśmy mieć do nich dostęp. Ale dzięki tej sprawie może zacznie się więcej mówić o łamaniu praw autorskich w naszym kraju i może to da niektórym do myślenia, teraz po tym wyroku powinno więcej organizacji zakładać takie sprawy takim portalom jak chomikuj.pl (co prawda ja takich portali nieznam, albo poprostu teraz nie kojarze).

Zapraszam do lektury.



czwartek, 14 lutego 2013

Wielki skandal na skale Europejską!!!



Skandal kopiuj-wklej w Parlamencie Europejskim, czyli kto naprawdę tworzy prawo? - aktualizacja

I jak tu zauać politykom, ludziom których sami wybieramy by nas godnie reprezentowali na świecie. My myślimy że jeśli już jakieś prawo uda imm się uchwalić to jest to ich ciężka kilkumiesięczna praca, a tutaj się okazuje że zamiast robić coś samemu to oni poprostu mają to gdzieś i robią to co przeciętny użytkownik internetowy czyli korzystają z najbardziej popularnego polecenia w każym systemie operacyjnym "Kopiuj/Wklej".
I jak My mamy im ufać??

Zapraszam do miłej lektury:



czwartek, 7 lutego 2013

Jeśli robimy zakupy on-line też mamy swoje prawa:)



Nie można wymagać nienaruszonego opakowania przy zwrocie towaru. 121 tys. kary dla Morele.net

Co prawda tylko kilka razy robiłem zakupy przez internet, ale jakoś nie wyobrażam sobie takiej możliwości że nie moge oddać towaru w razie gdyby okazało się że coś jest nie tak z danym towarem lub chociażby dlatego że np. dostaliśmy towar który chociażby wygląda nie tak jak na zdjęciu w sklepie bądź aukcji.

Zapraszam do lektury:)



Gigant, a jednak zarabia a łamaniu praw autorskich



Google kradnie obrazki ze stron WWW? Nowa wyszukiwarka grafiki zmniejsza ruch do stron


Jak to jest że nas zwykłych użytkowników internetu wszyscy chą nam utrudnić życie na wszelkie możliwe sposoby tylko dlatego że czasem nieświadomie złamiemy prawa autorskie do np. jakiegoś zdjęcia , grafiki, czy nawet muzyki, a taki GIGANT jak GOOGLE robi co chce i nawet jak przegra proces o złamanie praw autorskich to nie odczuje tego tak jak zwykły użytkownik internetu, a przecież kary powinny być adekwatne do tego na jaką skale te prawa złamiemy i dopasowywane dla każdego osobno, a nie  że my za skopiowanie kilku zdjęć i użycie ich jako własnych dostaniemy niewiadomo jaką grzywne i wyrok w zawiasach a takie GOOGLE zarabia grube pieniądze na tym że w taki czy inny sposób łamie nasze prawa autorskie a dostaną wyrok ktaki że nawet jak będą mieli grzywne to jej nie odczują, i jaka tu jest sprawiedliwość:(

Zapraszam jak zwykle do miłej lektury:)

sobota, 2 lutego 2013

Może jednak nie będziemy wszyscy "złodziejami"



Podatek od piractwa to bałagan. UE ma pomysł jak go uporządkować

 Dopiero co pisałem o tym że według naszego Państwa "wszyscy jesteśmy złodziejami", a teraz okazuje się że UE ma zamiar zrobić coś z tym tak zwanym "podatkiem od piractwa". Czasem jednak okazuje się że politycy myślą, ale jak zwykle trzeba im wszystko pokazać palcem tak jak było to nawet z ACTA o którym też wspominałem na początku. Szkoda tylko że musi o tym myśleć UE. Ale dobre i tyle jak dla mnie.
Zapraszam jak zwykle do miłej lektury:)