sobota, 6 kwietnia 2013

Google Reader umiera już wkrótce

Witam wszystkich dziś informacja, o której dowiedziałem się przypadkiem od jednej z koleżanek na blogu. 
Jakiś czas temu czytałem że Google w lipcu wyłącza jeden ze swoich projektów o którym może nie wszyscy wiedzieli że istnieje, ale jednak każdy na Bloggerze z niego korzysta (i nie widziałem sensu o tym pisać bo niby po co, ale jeszcze wtedy nie skojarzyłem tej informacji z tym że to dzięki temu projektowi mamy łatwiejsze życie na blogu, na szczęście uświadomiła mnie o tym dobra znajoma ;))

Chodzi mianowicie o projekt Google Reader, pewnie teraz wielu się zastanawia co to jest i dlaczego mnie to powinno interesować skoro nawet o tym nie słyszałem/łam. Niestety każdy kto ma założonego bloga na blogspocie na pewno korzysta z Google Readera nawet o tym nie wiedząc. 
Wyjaśniając krótko Google Reader jest to nic innego jak czytnik kanałów RSS (nie będę wnikał w szczegółowe wyjaśnienie co to znaczy) dzięki, któremu istnieje najbardziej popularny gadżet na blogach czyli gadżet "Obserwowani" (chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć do czego on służy i jak bardzo on nam pomaga w funkcjonowaniu). Jednak Google Reader to nie tylko gadżet "Obserwowani", bo dzięki niemu jesteśmy też na bieżąco z postami jakie piszą osoby, które my obserwujemy innymi słowy Google Reader zbiera dla nas wszystkie informacje o aktywności naszych ulubionych blogów, każdy nowy post na każdym obserwowanym blogu możemy zobaczyć właśnie dzięki Google Reader. 

Dużo ludzi się teraz zastanawia to co będzie teraz i w jaki sposób będziemy wiedzieć kto nas obserwuje. Ponieważ jak juz każdy wie po tytule bloga że jestem raczej ciekawski i nie boje się zadawać pytania Wujkowi Google więc poświeciłem chwilę czasu na poszukanie alternatywy dla tego gadżetu i muszę powiedzieć że to wcale nie było takie trudne, ponieważ już sporo ludzi zadaje na różnych forach pytania "co teraz i czego używać po tym jak Google Reader przestanie istnieć?" 
Znalazłem kilka alternatyw, trochę o nich poczytałem i udało mi się ustalić że chyba największą popularnością zaczyna się cieszyć gadżet Bloglovin. Co prawda jest wiele różnych webowych czytników RSS ale nie każdy daje nam możliwość dodania do naszego bloga gadżetu. Widzę też że sporo ludzi chce się przenosić na inne blogi ale raz że to trochę pracy, dwa że trzeba się wszystkiego znów uczyć od nowa, a trzy że zdecydowanie prościej będzie po prostu założyć konto na Bloglovin i dodać ich gadżet do naszego kochanego i tak bardzo zadbanego przez wiele miesięcy pracy bloga.
Widzę że najwięcej ludzi myśli o Feedly lub Bloglovin ale po pierwsze to strony obcojęzyczne (na Feedly można zmienić język na polski ale i tak większość jest po angielsku) a po drugie wiem że są też dobre inne blogi na które można się przenieść na upartego. Osobiście założę konto na kilku stronach i zobaczę które nadają się najlepiej na przenosiny tak żeby jak najwięcej ludzi spotkało się w jednym miejscu. 
Ponieważ jest to sprawa raczej pilna to postaram się jak najszybciej napisać plusy i minusy kilku najbardziej popularnych blogów na które można przenieść się bez większego problemu w tym Feedly i Bloglovin.

17 komentarzy:

  1. dobrze że to napisałeś. Posiadaczowi bloga właściwie wszystko jedno w jaki sposób będzie obserwowany, ale ze stronu użytkownika będzie to problem gdy blogi będą korzystać z innych gadżetów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko byłoby ok, gdyby nie problemy z założeniem Bloglovin. X razy próbuję, ale nie dostaję linka aktywizującego, próbowałam z drugim adresem, też nic. Koleżanka dopiero na czwarty adres dostała link. Masakra. Już są problemy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Lusia jeśli masz gmail to bez problemu powinno się udać, bo mi poszło od razu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zaraz spróbuję!

      Usuń
    2. musiało zadziałać na gmailu, poprostu nasze serwisy pocztowe nie są tolerowane na zagranicznych stronach, a gmail nie jest nasz:P

      Usuń
  4. JA jestem niezadowolona z tej zmiany ale co zrobić ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja mam takie pytanie, może głupie, że nie do końca zrozumiałam,a wszystko jest bardzo dokładnie opisane, ale czy to oznacza czy nie będzie można zaobserwować jakiegoś bloga, czy funkcja obserwatorzy nadal będzie istnieć? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale funkcja obserwatorzy przestanie istnieć, dlatego jak tylko znajde chwile to spróbuje opisac dwie najlepsze alternatywy dla gadżetu Google

      Usuń
  6. Ja również nie pochwalam tej zmiany..

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. dziękuje:)
      ostatnio nie mam czasu na pisanie do tego jeszcze awaria mojego lapka i jestem uziemiony:(

      Usuń
  8. Nie rozumiem, czemu to wyłączają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. google wyłącza ten czytnik ponieważ jak się tłumaczą szkoda im na ten projekt pieniedzy bo i tak jest mało używany i lepiej te pieniadze przeznaczyc na co innego, przecież to normalne że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze:)

      Usuń
  9. bardzo fajny blog,napewno bede zagladac czesciej!
    u mnie dzis o serum do biusty z perfecty
    zapraszam na rozdanie u siebie,milek majowki x x x

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem niezadowolona z tej zmiany, ale co zrobić... pooozdrawiam! =)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj bardzo zaniepokiło mnie to Marku :)

    OdpowiedzUsuń